Pages

Thursday, December 31, 2009

Aimy menang!

Syukran..Aimy menang tempat ke2..Ni n3 nya..


Tapi disebabkan Aimy tak pakai perfume dan mamamya banyak lagi perfume yang lom pakai, makanya.....
mama nak buat hadiah untuk Kak Win sempena birthdaynya 1 Jan ni..

Tq ye Mama Balqis




Tuesday, December 22, 2009

6 bulan++

Ok ni gambar terbaru saya yang berusia 6 bulan++

Saya dah pandai duduk sendiri & merangkak & senyum & ketawa! Cepat kan? Inilah hasil dari susu ibu :D







Monday, November 9, 2009

Merangkak?

Saya dah nak pandai merangkak la mama..best2!Tak percaya? tgk ni...


video

video


Skrg menari2 dulu depan belakang..nanti saya merangkak la laju2...hihi..kejar yob kejar!




Sunday, November 8, 2009

5 bulan ++

Hari ni umur Aimy 5 bulan 2 minggu..

~ Dah pandai buat bunyi mulut..habis basah mulut dia..dengan mama sekali basah sebab cium dia...hihi
~ Banyak minum
~ Still minum susu ibu...Yess! Terbaik!
~ Minggu depan jab utk 5 bulan..n baru tahu berat brp..utk last mth punya 6.6kg
~ Dan Aimy dah jadi bayi perempuan Islam sejati..kekek sebabnya Aimy dah khatan bulan lepas...sangat good girl tau..Dia xnangis pon masa potong tu..legaaaa :))

Aimy dah potong..Anda bila lagi? :P

video


video

video

Mama miss u sayang...

Monday, October 5, 2009

Hari raya pertama saya

Ini merupakan kali pertama Aimy menyambut hari raya bersama mama, abah, abang, kakak dan Tok Pa..


Semua gambar di atas Aimy hisap jari...suka betul dia..dah sama macam kakak Akma dia pulak..


Maaf Tok Pa terpaksa edit gambar sebab gambar Tok Pa terbertudung..


Tuesday, July 28, 2009

Majlis Akikah


Seperti yg uols tau, zura wat majlis akikah untuk anak dara zura yg ke2..Lambat sikit zura update..bese aaar..anak da ramai..masing2 ada tugas yg nak dibereskan..hihi..

Tapi blogger2 lain semua dah update gambar Aimy..so, mana yg zura xde picture tu, zura pinjam ye.. :D pinjam ke? hehehe.. halal kan?

Acara Tahnik oleh Ustaz Shafie dan cukur jambul.. Oh ye, cukur jambul ni zura wat yg sunat2 je..xde la buah kelapa bagai..sebab ada yg kata xboleh kan...


Akma baru bgn tido..tu yg muncuuung je tue..


Tetamu2 yg hadir ada gak jiran tetangga kwsn umah ni, sedara mara, kawan2 hubby dan blogger2 tegar yg pemes tuh..sogan den.. :) Antaranya Masviona, Atie, Aliz_Me, Lampu Suluh..Tq ye sudi datang ke majlis Aimy tue..




Alhamdulillah semuanya berjalan dengan sempurna... :)


Bye..Aimy nak tido dahh..


Wednesday, July 22, 2009

Akikah buat Aimy

Pada 18 July tepat 4ptg Sabtu, upacara penyembelihan KIBAS dijalankan sebagai menyempurnakan sebahagian sunnah Nabi iaitu akikah…


Mula2 kitorang nk amik kambing biasa tapi dah alang2 jumpa kibas kat kandang tu, try la kan..sebab zaman nabi pun makan kibas..ye tak...lagipun kibas ni kurang kolesterol kalau nk dibezakan dengan kambing...


Inilah kibas yang weols beli kat Hulu Langat..kibas ni baka dari Arab..muka pun ada iras2 mat salleh, putih2 merah gitu..comei jek..hihi…




Abah wakilkan penyembelihan akikah Aimy Mardhiah kepada tukang sembelih yang dah lama menunggu...


Mula2 bagi kibas ni minum air dulu...


Alhamdulillah, semuanya selesai..


Tukang sembelih tu kata cantik darah kibas nie...cam pink2 sikit

Dah settle semua, sekarang ni sesi melapah plak..




Tuesday, July 7, 2009

38 hari

Ni gambar terbaru Aimy berumur 1 bulan 1 minggu...Lepas je amik gambar weols pergi rumah kawan abah kat Hulu Langat...




Wednesday, July 1, 2009

Dapat hadiah

Tq ye buat semua yg bagi hadiah kat Aimy...Nenek, Mak Ngah, Mak Long, Cik Awin, Mak Uda, Pak Ngah Amy, Kak Zana dan buat semua la..tak lupa jugak buat HR opis mama...Terima kasih byk2 ye..


Sunday, June 28, 2009

Kasih abah dan mama

Kasih abah yg membantu isterinya menjaga Aimy..time ni Aimy jaga malam tido siang hari..malam bukan main segar lg dia..minum susu pun kuat waktu mlm...

Dah bf..campur lg ngan susu botol..2 botol ok...ni buktinya..hehehe...



Sunday, June 21, 2009

Aimy Mardhiah

Hi...anak saya, Aimy Mardhiah selamat dilahirkan pada 29 May 2009 Hari Jumaat pada pukul 6.08 petang...Alhamdulillah semuanya sihat n selamat

Kena Kuning

Samamacam abang n kakaknya, Aimy pun kene penyakit kuning sewaktu kecil...

Dari 13.5, 3 jun naik ke 13.6 esoknya, 4 jun...


n 8 jun isnin, cek bacaan dah turun ke 11.6 seterusnya 9.5 pada selasa jun..Alhamdulillah berkat susu ibu ni..mama tak campur ngan susu kambing atau mandi air ubat cina..juz susu ibu je...



Aimy dah sihat!


Sunday, June 14, 2009

Kasih buatmu

Kasih buatmu Aimy Mardhiah ~ Keberkatan yang diredhai/disayangi... Tatapan pertama dari ayahanda semasa pertama kali mengazankan Aimy Bersama mama yang baru balik dari kenduri kahwin.. ;D Kasih dari Abang Mikhail Penyayangnya Kakak Akma nie..


































Sunday, June 7, 2009

Dah botak

Aimy dah botak

Huwaa...sedih je mula2 nak botakkan rambut Aimy...Sayang sebab rambut Aimy lebat...Tapi macamana pun, kena jugak botakkan sebab orang kata rambut dalam perut tak elok kan..

Ni gambar sebelum..


N ni selepas..
Ni dah tumbuh rambut sikit2 dah.. :)